Přihlášení
Registrace
Do konce 70. věku zbývá:
25 dní a 23 hodin
Věk začal: 20:00:57 01.11.2021 Registrovaných hráčů: 15 515
Úvod Výsledky Obchodní podmínkyPravidla Copyright Credits KontaktKronika

Jak farmari natrhli triko agresorum - aneb valecna matematika vitezi.

Publikováno: 18.02.2014 v 21:18:00 | Autor: Kralik | Rubrika: Nezařzazeno

„Nejrychlejší způsob jak ukončit válku je prohrát ji.“ George Orwell

Ahoj, rad bych zde mluvil o probehnuvsi valce 23.veku Stargate Online mezi aliancemi Ori&Nakai vs Noxove&Goauldi. Valka mela probehnout jako primi dusledek boje techto dvou alianci o nadvladu ve vesmiru a tudiz i o vitezstvi veku, ktere ve 23-tim veku bylo vyhlaseno jako souboj alianci. Pred zacatkem teto war byli rasy Noxove&Goauldi jiz nekolikatym dnem po vitezne bitve s Antiky&Luciany, kde Luciani sli po 1% rozlohy a vysledek teto valky byl drtive ve prospech Nox ali nasledujici: Antikove 194 dobytych planet Luciani 55 dobytych planet Goauldi 534 dobytych planet Noxove 800 dobytych planet

Soucasne ale Ori vstupovali tou dobou jiz do treti valky toho veku - vsilne namotivovani a silne opojeni predchozimi drtivymi akcemi a jisti si svoji vojenskou prevahou. V tomto rozlozeni se zacal skladat pribeh urcite formy tragedie, kterou si na sebe uvarili vudcove agresorskych ras. Ke cti jim nutno priznat, ze vysledny konflikt byl nevyhnutelny a ze se o nej pokusili alespon pote, co rasy Noxove&Gauldi byli castecne oslabeni po uspesne valce. Tou dobou take bylo zrejme, ze aktivita jak rasy Ori, tak rasy Nakai lehce prevazuje nas aktivitou obrancu. Toliko k pozitivnim faktorum agresoru. Vsechny dalsi okolnosti a rozhodnuti jiz hrali jen a jen proti nim, aniz by si to agresori dostatecne dopredu uvedomili. A bohuzel okolnosti byli natolik tragicke a natolik zrejme, ze lze pochybeni obou neskutecne schopnych vudcu vysvetlit snad jen opojenim vitezstvi predchozich. Temi tragickymi okolnostmi byla jednoducha matematika vypoctu jednotek, kterou se oba agresorsti vudci rozhodli ignorovat. V dobe pocatku valky byla rozloha obranne aliance priblizne dvojnasobna, jak rozloha agresoru - tudiz obranci na sve strane meli dvojnasobnou ekonomickou pravahu. Soucasne s tim predvalecne usporadani jednotek bylo nasledujici: Goa pechota 12/15 orbity 650/600

Nox pechota 8/10 univerzalove 100/120

Nakai pechota 6/12 orbity 300/600

Ori pechota 15/8 orbity 800/400

A nyni provedeme matematickou kalkulaci ekonomicke vyhodnosti jednotlivych rozhodujicich typu utoku (pri ocekavani, ze vsichni clenove rasy maji hlavni typy jednotek upgradovany na max - tedy Ori do utoku a Goa, Nox , Nakai do obrany) pomerova cena Orbitu vs Universalu je 1:9,4 - pro snazsi vypocty budu povazovat pomer za 1:10. V praxi tedy pri utoku musi byt pomer ztracenych jednotek utocicich Orbitu vs obrannych Uni v pomeru 1:10, aby byla ekonomicka vyhodnost ALESPON na nule - tedy ze nastala rovna vymena jednotek, ktera neoslabila ani jednu z ras. Utocici Ori tedy meli normalnim utokem utocnou silu 1800 vs Noxackych obranych 10120 - coz nam dava vysledny pomer 800:1200 Utocici Ori orbitalnim utokem (+50%) meli utocnou silu 18001,5 vs Noxackych obrannych 10*120 - coz nam dava vysledny pomer 1200:1200.

Za takovehoto pomeru sil se po dohode vudcu Ori&Nakai pustila rasa Ori do rasy Nox dva dny dopredu do valky s cilem zdevastovat ekonomiku Noxu a pripravit je na prichod svych spojencu, kteri si uz snadno naberou. Kazdej clovek, ktery disponuje matematikou zakladni skoly si jiz nyni muze spocitat jak asi mohli dopadnout - a prosim - tato informace byla dostupna vsem zucastnenym jiz velmi, velmi dlouho doppredu, nez war zacala. Svym nejvyhodnejsim typem utoku mela rasa Ori vuci rase Nox ekonomicke ztraty 1:1. Tudiz brutalni prohra rasy Ori byla jiz dopredu velmi jasne dana - v prekladu by se dalo rict, ze ekonomicky nasobne silnejsiho protivnika se Ori rasa pokusila udolat prave ekonomikou - kde zcela jasne musela fatalne vyhoret. Tim ale tragedie nekonci - rasa Ori neuvedomujici si svoji nevyhnutelnou porazku za prvni 4,5 hodiny valky vypustila na rasu Noxu 206 dobyvacich utoku (ekonomicky pomer 800:1200 v neprospech Ori) a pouze 17 orbitanich utoku - primarne v podani zkuseneho hrace Tialkcz (ekonomicky pomer 1200:1200). Tudiz prvni 4,5 hodiny valky rasa Oriu koncila v drasticke ekonomicke ztrate - kde pro obrance bylo jejich utoceni jen vtipnou predehrou, ktere se mohli smat. Priblizne po 4,5 hodinach byli nejcenejsi jednotky Ori, na ktere spolehala cela aliance zniceny.

A nyni za zacalo odehravat druhe dejstvi stralive tragedie teto osudove chyby. Oriove si az v tento moment uvedomili, ze prohrali celou valku a ze vesmes mohou jen cekat na to, az je Noxacka aliance sesvaci. To se samozrejme podepsalo obrovskou merou na aktivite cele rasy - propadla se temer k nule, kde vesmes jen hraci Tialkcz, SokarSG, schimpanski a Prometheux zachranovali cest teto rasy tim, ze se pokouseli s alespon malou merou pomoci svym spojencum. Neaktivita, rezigance a nechut hracu Ori samozrejme nakazili jejich spojence rasu Nakai - ktera v predtuse a vizi obranne valky take ztratila chut hrat a jeji moralka byla silne zdevastovana. Tragedie war jeste nebyla u konce - pouze se dejstvi malinko posunulo k dalsim tragickym chybam obou vudcu - ktere vsak uz nemohli nikterak ovlivnit.

Za teto situace po jedno a pul dennim masakrovani rasy Ori nastoupili do war dalsi dve rasi a to Goauldi a Nakai. Zde se odehralo dejstvi treti tragedie, ktere nechalo vyniknout chybam minulym. V tuto chvili bylo jiz jasne, ze rasa NOX je z praktickeho pohledu nedobytelna - neexistovala moznost, jak prorazit jejich nechutne nahozenou silu, ktera spocivala primarne v obrane uni jednotkami. Jedinou moznosti bylo zamerit celou pozornost agresoru na rasu Goauldu. Zde ackoliv ekonomicka sila rasy nebyla prilis velka - spocival vsak dalsi triumf cele war - a to byla flexibilita Noxacke aliance. Zatimco Noxacka aliance mela genialne nakombinovane jednotky uni&orbity - aliance Nakai&Ori mela jednotky takticky naprosto nevhodne - orbity&orbity. Takze zatimco Noxoven byli neprorazitelni, Goauldi mohli sve orbity nasmerovat k cisteni planet agresoru a tim odstartovat ctvrte dejstvi tragedie, ktere vsak jiz nebylo chybou agresoru, ale pouze dilem nahody.

Pokud jste se dobre koukali na upgrady jednotek - jedina sance rasy Nakai bylo branit se pechotu, kde prumerne ztraty Goa&Nox pri utoky byli v tom lepsim pripade dvojnasobne, v nekterych pripadech az ctyrnasobne. Tudiz veskra obrana Nakai se opirala prave o pechotu. To se bohuzel ale ukazalo jako sice takticky excelentni, ale diky dilu nahody naprosto nedostatecne. Ze 3 dnu valky meli 2 dny aliance Noxu&Goa ZHN proti pechote - posledni den dokonce ZHN na kradeni pechy. Tim se cela obrana rasy Nakai rozsypala jako domecek z karet - protoze jedine, co je chranilo se obratilo proti nim samotnym. Vysoke nahozeni diky duram tvorenym Goauldami nebylo mzone a nizke nahozeni primarne rasa NOXu probijela silou bez jakekoliv obavy.

Timto veskera tragedie valky skoncila s timto vysledkem: Nakai 387 dobytych planet Ori 390 dobytych planet Goauldi 603 dobytych planet Noxove 1266 dobytych planet (z toho 998 od rasy Ori)

Samozrejme celou tu war podtrhnula naprosto podlomena moralka agresoru, kteri videli beznadej v prichazejici valce jiz po prvnich 4,5 hodinach valky.

Pokud celou tuto situaci podtrhneme a secteme - celou war vyhrala primarne jedna jedina vec - a to je matematika jednotek, kterou si agresori nebyli ochotni spocitat. Veskere dalsi rozhodnuti a chyby jiz jen nasobili onu chybu primarni. Nikdy nezapominejte na nasledujici propocet - za 100 rude hmoty si muzete poridit nasledujici konfiguraci jednotek: 650/650 orbity (pri zapocitanem ekonomickem propoctu 650/650) - zbyva 10RH nebo 100/100 univerzalove (pri zapocitanem ekonomickem propoctu 1000/1000) - zbyva 16RH

Z toho celeho plyne jedno ponauceni - nez se budete chystat bojovat - vemte si upgrady jenotek a spocitejte si za jakych okolnosti je pro vas ekonomika utoku vyhodna. Navic pocitejte s tim, ze sila orbitalnich jednotek je priomarne v jejich variabilite - jejich samotna bojova sila je v prepoctu na universaly velmi, VELMI slaba. S variabilni bojovou jednotkou tim padem musite zachazet tudiz velmi opatrne. Zaroven se ujistete ze pokud chcete mit rozdelne role s partnerem v alianci - meli byste kazdy pouzivat jiny tip jednotek, aby jste se navzajem doplnovali.

Zaroven se zaslouzi pogratulovat Noxacke alianci tohoto veku k naprosto brilantni taktice, ktera byla korunovana naprostym, drtivym a velmi zaslouzenym vitezstvim tohoto veku.

Komentáře

sokarSG

Reagovat | Smazat

k obrane rasy Ori, my sme vedeli už dopredu že veľa stratíme, samozrejme sme očakávali že si aj niečo naberieme ale to sa nepodarilo. Ale hlavný dôvod prečo sme do war išli, bol ten, že sme chceli niečo s tým spraviť a nenechať tak ľahko vyhrať ali nox+goa.

Ako + vidím skúsenosti, ktoré získali mnohý hráči, ktorý boli doposiaľ zvyknutý na zber a s UT nemali žiadne skúsenosti, to sa odzrkadlilo aj v nevhodnom využívaní dobývacieho útoku namiesto orbitálneho. Ako je spomenuté aj v

Kralik

Reagovat | Smazat

S tvym oduvodnenim naprosto souhlasim - valka byla nutna tak jako tak - a musela se vybojovat nehlede na nevyhodnost vsech moznych aspektu.
Ale rasa Ori si presto nespocitala za jakych okolnosti je mozne uhrat valku se cti a alespon se zdanim neutralniho vysledku. Nevyuziti oprbitalnich utoku bylo jednou z tragedii - druhou bylo prave rozhodnuti obou vudcu predsadit Ori utok jako predvoj dva dny kupredu.

Ale rozhodne to byla zkusenost nesmirne zajimava a prinosna.

Plindros

Reagovat | Smazat

Další věc,jestli se není třeba zamyslet nad tímto -aliance dvou ras,jedna útočná,druhá plná sběračů.Každý vůdce by se měl nejdříve zamylet nad tím,jak je jeho rasa silná,no co má.Zdali hráči jsou v útočné rase všichni smíření s tím,že budou ztrácet.Podle mě během bojů ztratili chuť,ale to je jen můj názor.Tím se snížila aktivita hráčů na obou stranách,co si budeme povídat,základem není narvaná rasová armáda,ale aktivita hráčů.Když se nedaří,morálka mužstva upadá,tím i jejich aktivita.Noxové vyhr

schimpanski

Reagovat | Smazat

Jo přesně napsaný. Já jsem v podstatě celý věk nehrál, ale na tuhle war už jsem byl aktivní i když jsem viděl předem, že to dopadne hodně špatně, protože Tialk, si to moc nezměřil a rovnou řezal, šel do toho po hlavě, jako častokrát, ale já vím že do Noxů se musí jít po nohách, už jsem jednou u nich byl a vím, že tam jsou dost zkušení hráči a umí se skvěle připravit...
Ale já si war užil, jsem si zaůtočil, mám pocit, že nejvíc zmíněných orbi útoků jsem poslal já a zbytek Tialk...Myslim, že já a pár hráču co neodpadlo jsme udržely tak trochu čest rase Ori, když jsme i v prohrané bitvě bojovaly.. Příště věřím, že to dopadne jinak, už i díky tomuto článku, ale stejně se člověk pučí z toho co zažije, ne? :-D

Kralik

Reagovat | Smazat

No jasne - jako zkusenost naprosto nedocenitelne - a to urcite jak pro me, tak pro radu dalsich lidi. Podobne chyby se jiz stali mockrat a nejedna aliance ma velmi spatne nastavene jednotky. Prave proto jsem to psal - aby si lide vzali ponauceni do budoucna ;)

Malthael

Reagovat | Smazat

měli jste do války přizvat fritola ten by vám ukázal jak s vašima možnostma zničit noxe
aby se někdo dostal válkou před nás to bylo nemožné, ale jistě zde byla možnost nás srazit dolu ovšem za předpokladu že by ste potopili celou vaší alianci s cílem sundat nás dolu. i když nejsem si jist jestli by ste to ekonomicky utáhli
každopádně skvělý článek od králíka a dobrá válka s vaší aliancí ;)

Gaull

Reagovat | Smazat

Bez urážky, ale to co dělával Fritol není náš styl. Já jsem vždycky byl silně pro alianční vůdce a ctil jsem svého aliančního partnera. Nikdy by mě nenapadlo, že by jsme snad měli potápět alianci.
Pokud jde o záměr tak byl jasnější než se zdál. Nebylo naším úmyslem vás zničit, ikdyž si to někteří z vás mysleli. Samozřejmě pokud bych nějakým způsobem vás chtěl potopit mohu říct a udělalo by se to, ale s tím se do války nešlo. Není ani důvod - nemáme s váma spory. Pokud jde o Fritola, tak ten sám se má toho ještě hodně co učit. Třeba mu ban na několik let minimálně prospěje a třeba ho bude potřebovat napořád.

Yeezuz2020

Reagovat | Smazat

souhlasim fritka sem několikrát přemlouval az zase začně hrát ale bez úspěchu.